2012. január 21., szombat

Gyűjteményes quilt

Kelta   /2. blokk
A második feladat egy tetszőlegesen megválasztott kelta mintával megvarrt blokk.
Nem is olyan egyszerű ha szabad kezet kap az ember.
Szebbnél szebb mintákat találtam, de amit kivitelezhetőnek is éreztem olyat már keveset.
De mégsem ez volt a legnehezebb része a munkának....
Hanem a  ferdepánt készítése! Készítettem én már nem is egyszer, gondoltam mi gond lehetne!
6 milliméteresre volt szükség, nosza leszabtam 12 milliméteres csíkokat és elindult a kínlódás.
Sehogy sem akart sikerülni, kipöndörödött hol itt, hol ott. Egy idő után azért beláttam, hogy másként kell próbálkoznom. Az új, már szélesebbre szabott csíkokat(16mm), láss csodát gyönyörűen betudtam vasalni.
Ez volt a tanulópénz. De ezek után már kicsit megügyesedtem és rögtönöztem magamnak egy kis világító asztalkát egy lámpa és egy üveglap segítségével. Rátettem a kinyomtatott mintát, arra a textilt és megspóroltam a ferdepánttal elfecsérelt időt.


Nem kellett felrajzolnom a mintát az anyagra, egyből lehetett rá ragasztani a ferdepántot. 



És ez itt a végeredmény!
Sajnos a színek most sem tökéletesek, esti fotó, az alap ugyanis fehér!)


És néhány nappali kép:


Ez már hasonlít a valósághoz. :)

9 megjegyzés:

Hopi-Patch írta...

Egyszerű és nagyszerű és ötletes és tökéletes!
Gratulálok!

Kata írta...

Nagyon szééééééééééééép lett!

Györgyi írta...

Köszönöm lányok! A nehézségek ellenére nagyon izgalmas volt készíteni!

beszand írta...

Gratula! Nagyon jó lett, azt hiszem én is ezt a blokkot varrtam meg. Tegnap este készültem el vele.

Györgyi írta...

Igen, néztem is hogy hasonlít! :)
Ráadásul az első ferdepántom (ami nem sikerült) nekem is bordós lett volna!

beszand írta...

Igen a tied kerekebb, de a csomó kontúrja ugyanaz. És a tied színe most végül milyen? Teszel fel róla nappali fotót is?

Györgyi írta...

Fekete-fehér. Majdnem megvakultam, olyan nehéz volt varrni a feketét, igyekeztem kihasználni a kevés napsütést, de a felhők folyton bekavartak!

beszand írta...

Jaj feketét nem szeretek én sem varrni, mert nem látom jól. Bár amióta az olvasó szemüvegem megvan kicsit javult a helyzet.
A fehér anyagod csodaszép!

Tuzsum írta...

Nagyon jó ez a lámpás ötlet! Én is így fogom megcsinálni...még sehol sem tartok a keltával.
Nagyon szép lett a tiéd!