2012. február 19., vasárnap

Gyűjteményes quilt





Angol papírtechnika:
A 4. feladatnál is szabad kezet kaptunk, Mónika csak a technikát határozta meg.
Nem volt ismeretlen a feladat, nyáron már próbálkoztam papírra varrással ( törpés kép).
Nehezen tudtam választani milyen mintával dolgozzam aztán rátaláltam  (erre az oldalra:Lily's Quilts) és ott egy ötletre: a hatszögeket nagyon ötletesen többféle módon darabolta fel.
Ha már gyűjteményest varrunk gondoltam ez pont jó lesz! Ez az én változatom:





3D Szélforgó
Ezt a mintát régebben már varrtam, egy tűpárnát készítettem belőle. Nagyon egyszerű , mutatós, most egy blokk készült belőle.




Katedrál ablak, vagy titkos kert:
Ez már nehezebb diónak bizonyult, számtalan videót, leírást megnéztem elolvastam, sőt ki is próbáltam mire a megfelelőt megtaláltam. A szomorú az, hogy mégsem vagyok elégedett. Most biztosan nem varrom meg még egyszer, de egy idő múlva meg kell vele küzdenem újra.    





















Álljon itt egy kis képes beszámoló a hajtogatásról annak aki még nem varrt ilyet:
A kész blokk negyedéhez egy kétszer akkora textilre(+ varrás ráhagyás) van szükségünk.
Az az A 20x20-as blokkhoz 4db 21,5x21,5 cm-es. Két oldalt végig varrtam, a sarkokat levágtam, az varrásráhagyást pedig szétvasaltam. Itt alkalmaztam a drezdainál  (Évitől) megtanult kartonpapíros vasalást, így sikerült megőrizni a derékszöget.:)


 

Összefordítottam a varrás vonalakat, és egy kis nyílást hagyva így is végig varrtam.
Itt is levágtam a sarkokat, majd szétvasaltam.





Ezen pont nincs minden varrás szétvasalva!

Ezen a nyíláson keresztül kell kifordítani,
ennél azért érdemes kicsit nagyobbat hagyni! :)
 

Ismét vasalunk és hajtogatunk.  .

Már csak 10x 10-es textilünk van, 
amiből  végül alig látszik majd valami


Nem tudom, hogy a továbbiakban így kellett volna-e a harmadik színt beleépíteni, én ezzel próbálkoztam.
Ehhez is szívesen fogadok tanácsokat!











Ezen a videón részletesebben is látható hogyan is készül.

De ez a kedvencem!

8 megjegyzés:

margom írta...

Köszönjük a képes beszámolót, nagyon érthető volt.
A papírra varrásod egyenesen elbűvölt, azt hiszem ezt ki kell próbálnom. Nagyon szépeket varrtál, tőled érdemes tanulni.

Luca írta...

Nagyon tetszenek a papirra varrós blokkjaid.

Györgyi írta...

Magamnak sem árt, emlékeztetőnek, ha legközelebb neki állok.
Aranyos vagy! Köszönöm!

Györgyi írta...

Köszönöm Luca! Nekem is az a kedvenc!

Edina írta...

Hihetetlen jó ez a papírra varrós! Gratula! :)

Ulla's Quilt World írta...

Your quilts/crafts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world!
www.quiltworld2.blogspot.com
Yours, Ulla (from Finland)

Krisztafoltja írta...

Györgyi! Nagyon jó, hogy képes leírást prezentáltál. Sokaknak nagy segítség ez... látom te is azok közé tartozol aki nem félti a tudományát :D
Kriszta

Györgyi írta...

Ha csak egy valakinek segíteni tudok már megéri. Én olyan sok segítséget kaptam annak idején (és még ma is!), hogy ez természetes számomra. :)